De jaren 1950
In de jaren vijftig komt het eerste IAMS-product op de markt: IAMS 999. Dit is het eerste huisdierenvoer dat dierlijk eiwit gebruikt als primaire eiwitbron.
De jaren 1960
Met de lancering van IAMS Plus in 1961 zette Paul Iams zijn aanpak voort om de beste voeding te produceren. Deze eiwitrijke formule trok de aandacht van bevlogen hondenbezitters.
De jaren 1970
In de jaren zeventig komt IAMS met een nieuw product, IAMS Chunks voor honden. Ook is voor het eerst het merksymbool met pootafdruk op de verpakking te zien.
De jaren 1980
In de jaren tachtig verandert IAMS het gezicht van het dierenvoederschap met de introductie van huisdierformules per levensfase en een speciale puppyformule. IAMS komt ook met een nieuw verpakkingsontwerp in regenboogkleuren voor IAMS Cat Food, en met IAMS Hondenkoekjes.
De jaren 1990
The '90s is a decade of innovation for IAMS as it introduces a line called IAMS Naturals. The company also releases research showing that omega 6 and omega 3 can contribute to a healthy skin and coat.
2008
The innovation continues for IAMS throughout the 2000’s. In 2008 the brand relaunches it's core offering, becoming IAMS Proactive Health, whilst also introducing a hairball control product for cats with a balance of beet pulp & cellulose to reduce hairball discomfort.
2015 - 2016
In 2015 the IAMS brand is acquired by Spectrum Brands Inc. Staying true to the brand's heritage of continuous innovation it launches IAMS Naturally, where all ingredients can be traced back to the source, and IAMS delights - a wet food created with a variety of flavours and textures.
2018
In 2018 wordt IAMS geherformuleerd, vernieuwd en nieuw leven ingeblazen met de lancering van IAMS for Vitality. Dit droogvoer combineert gespecialiseerde voeding en smaak en ondersteunt de 7 tekenen van gezonde vitaliteit voor alle katten en honden met verschillende heerlijke smaken waar ze dol op zijn.