We maken gebruik van cookies om u op onze website de beste gebruikservaring te bieden. Door deze website te bekijken stemt u in met het gebruik van cookies. Ons beleid voor cookies
Als u cookies inschakelt, verbetert dit uw gebruikservaring op onze website. Cookies toestaan Ons beleid voor cookies

Over IAMS

We kunnen de levens van huisdieren verbeteren

We believe the only way to provide the best possible food and pet care products is to know cats and dogs better than anyone else. We believe that through innovative research and breakthroughs, and by following our unique nutritional philosophy, we can enhance the lives of millions of pets around the world.

Onze geschiedenis

Vanaf ons begin in 1946, zocht Paul F. Iams naar nieuwe manieren om premium huisdiervoeding te maken van hoge kwaliteit dat zou helpen om ons katten en honden een gezond, actief en blij leven te geven.

Hij bracht tijd door met fokkers en voedingsdeskundigen en ontdekte het belang van eiwit en de rol van vet in voer voor huisdieren.Hij vond dat het het beste was om honden en katten als carnivoren te voeden met een eiwitrijke en vetrijke voeding. Dit bracht een revolutie teweeg in de manier waarop hij IAMS maakte en in de ingrediënten die hij koos.

Met alles wat hij geleerd had, stelde Paul in de jaren 1950 zijn eerste kleine partij hondenvoer samen, IAMS 999, die hij omschreef als 99,9% perfect.Paul Iams' overtuiging creëerde een nieuwe standaard voor huisdierenvoeding, namelijk dat geavanceerde voeding wezenlijk bijdraagt aan de gezondheid van huisdieren. Dit vormde de basis voor innovatie na innovatie.

De jaren 1950

In de jaren vijftig komt het eerste IAMS-product op de markt: IAMS 999. Dit is het eerste huisdierenvoer dat dierlijk eiwit gebruikt als primaire eiwitbron.

De jaren 1960

Met de lancering van IAMS Plus in 1961 zette Paul Iams zijn aanpak voort om de beste voeding te produceren. Deze eiwitrijke formule trok de aandacht van bevlogen hondenbezitters.

De jaren 1970

In de jaren zeventig komt IAMS met een nieuw product, IAMS Chunks voor honden. Ook is voor het eerst het merksymbool met pootafdruk op de verpakking te zien.

De jaren 1980

In de jaren tachtig verandert IAMS het gezicht van het dierenvoederschap met de introductie van huisdierformules per levensfase en een speciale puppyformule. IAMS komt ook met een nieuw verpakkingsontwerp in regenboogkleuren voor IAMS Cat Food, en met IAMS Hondenkoekjes.

De jaren 1990

The '90s is a decade of innovation for IAMS as it introduces a line called IAMS Naturals. The company also releases research showing that omega 6 and omega 3 can contribute to a healthy skin and coat.

2008

The innovation continues for IAMS throughout the 2000’s. In 2008 the brand relaunches it's core offering, becoming IAMS Proactive Health, whilst also introducing a hairball control product for cats with a balance of beet pulp & cellulose to reduce hairball discomfort.

2015 - 2016

In 2015 the IAMS brand is acquired by Spectrum Brands Inc. Staying true to the brand's heritage of continuous innovation it launches IAMS Naturally, where all ingredients can be traced back to the source, and IAMS delights - a wet food created with a variety of flavours and textures.

2018

In 2018 wordt IAMS geherformuleerd, vernieuwd en nieuw leven ingeblazen met de lancering van IAMS for Vitality. Dit droogvoer combineert gespecialiseerde voeding en smaak en ondersteunt de 7 tekenen van gezonde vitaliteit voor alle katten en honden met verschillende heerlijke smaken waar ze dol op zijn.